Hozzászólás: Hogyan értelmezzem a kulcsszóelemzést?

Zoli
Adminisztrátor

Többféle kulcsszóelemzést szoktunk készíteni. A két leggyakoribb az előzetes kulcsszóelemzés, amikor feltárjuk egy téma gyakran keresett kifejezéseit, illetve a Google-ben az adott oldal kapcsán már megjelenő kulcsszavakat.

A négy fő oszlop a kulcsszóelemzésből:

  • volumen: hányan keresnek rá átlagosan az adott kifejezésre egy hónapban
  • pozíció: a szoftveres eszközünk a lista készítése pillanatában a Google keresések között ebben a pozícióban látta a találatot
  • nehézség: a szoftveres eszköz megbecsüli, hogy mennyire nehéz a legelső találatok közé kerülni az adott kulcsszóra. Ez lehet 0-100-as skála, a nehezebb több vagy egy jelző. (A nehézséget néha jelölhetjük SD vagy comp. kifejezéssel.)
  • URL: ez a kifejezés “landolóoldala” a Google találatnál, ez jelenik meg a listában.

Fontos: a keresési találatokat rengeteg dolog befolyásolja, például a kereső szándéka, előzményei, a fizikai elhelyezkedés, időszakos trendek, így a számokat becsült értékként kell kezelni.

Külső (nem Google-től származó) eszközök esetén fontos számolni azzal is, hogy nem minden kulcsszó jelenik meg a listában, ami egyébként szerepel a keresési találatok között.