Az 5W vagy magyarul 5 miért módszer célja hogy egy adott probléma gyökér okait megtaláljuk. A módszer a Kaizen nevű módszertan részeként jött létre.

5 miért módszer példa

Tegyük fel az alapprobléma az hogy a weboldalunk nem konvertál hírlevél feliratkozókat. Ebben az esetben a következő kimenetel képzelhető el.

  1. Miért nem konvertál a weboldal hírlevél feliratkozókat? Mert nem motiválja semmi a látogatót hogy feliratkozzon.
  2. Miért nem motiválja semmi a látogatókat? Mert nincs elég csábító haszna a feliratkozásnak.
  3. Miért nincs elég csábító haszna a feliratkozásnak? Mert nem dolgoztuk ki az eléggé.
  4. Miért nem dolgoztuk ki eléggé? Mert nem tudjuk milyen okokból iratkozik fel valaki egy hírlevélre.
  5. Miért nem tudjuk a feliratkozás okait? Mert alkalmazunk megfelelő szakembert az online marketing feladatok elvégzéséhez

Megoldás: Keresnünk kell megfelelő tudással rendelkező online marketing szakértőt, vagy ki kell tanítanunk valakit a jelenlegi állományunkból.

Persze a kimenetelek lehetséges száma végtelen, a fenti példa csak egy megoldási lehetőség. A módszer szépsége éppen az, hogy bármilyen körülmény között alkalmazható, és ha jól használjuk, biztosan szolgál megoldásokkal. Valójában mindegyik szinten találhatunk megoldást, de legalább 5 szintig érdemes elemezni egy problémát.

További információk és példák találhatóak a Wikipédián

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés