Mi az a kulcsszókutatás?

Olvasási idő: 4 perc

Keresőoptimalizálási projektjeink során ügyfeleink mindig kapnak legalább egy “kulcsszókutatás” nevű dokumentumot. A “kulcsszó” jelen esetben azt a kifejezést jelenti, amelyre az emberek rákeresnek a Google-ben.

Mi az a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás egy lista, amely annak a becsült értékét mutatja meg, hogy a vizsgált kifejezésekre mekkora az érdeklődés és a milyen versenyre számíthatunk.

Fontos: a “kulcsszó” egy formai szempontból pontosan meghatározott kifejezés. Nem feltétlenül csak egy szóból áll, lehet akár egy teljes kérdés is, vagy bonyolultabb szóösszetétel, például “Bükfürdő programok”. Ha formailag változtatni akarsz rajta, akkor már jó eséllyel másik kulcsszóról beszélünk. Viszont mivel a Google komplex elemzéseket hajt végre, lehetséges, hogy egy kulcsszó több formájához szinte azonos találati listát ad. Ezt érdemes ellenőrizni úgy, hogy mindegyik kifejezésre végzünk egy tesztkeresést. (Például “kulcsszókutatás” és “kulcsszó kutatás”.)

 

A kulcsszókutatás célja

A kulcsszókutatás célja, hogy

  • meghatározzuk, milyen kifejezések szerepeljenek egy készülő oldalon (amitől eredményes landolóoldallá válik),
  • meghatározzuk, blogvezetésnél milyen tartalmak fogják érdekelni az embereket,
  • meglévő oldal kulcsszókészletetét optimalizálva hogyan növelhetjük a forgalmat, ha arra erősítünk, ami a potenciális látogatókat érdekelheti,
  • új, aktuálisabb vagy még ki nem használt irányból bővítsük egy felület tartalmait,
  • kizárjuk azokat az irányokat, amelyekre nem a célközönség a vevő, vagy egyszerűen csak nincs rájuk kereslet.

 

Fontos paraméterek

(Ezek mind becsült értékek.)

Volumen: a volumen azt határozza meg, hogy egy hónapban hányan keresnek az adott kifejezésre. Ez eszköztől függően lehet egy pontosabb szám, vagy egy tartomány. Korábbi jelentésekben szerepelhet egy Volumen MIN vagy Volumen MAX érték, ez az intervallum két szélső értékét határozza meg.

Verseny: azt határozza meg, hogy mennyire lesz nehéz feltornázni az adott oldalt a találati listában, mennyire érdekli a konkurenciát. A kiküldött dokumentumokban szerepelhet még Competition, Comp néven is, de leggyakrabban az SD, mint SEO Difficulty kifejezést használom.

K/D: keyword difficulty, ez az előző kifejezéshez hasonló érték, amit a SEMRush eszköz ad.

URL: a kereső ezt az oldalt dobja fel a találatok között, ha valaki rákeres a kulcsszóra, azaz a landolóoldalad.

 

Módszerek

A kulcsszókutatás során négy irányból szoktunk elindulni:

  • Az ügyfél által megadott kifejezésekből meghatározzuk a felhasználók által használt formákat (ezek lesznek a kulcsszavak) és bővítjük a kapcsolódó kifejezések listáját. Előfordul, hogy csak témákat kapunk, itt meghatározzuk annak a népszerű kifejezéseit, majd szintén bővítünk.
  • Statisztikai eszközök segítségével elemezzük a versenytársak kulcsszavait, majd ezekből felépítünk egy bázist. Nem, nem a konkurenciaharc a lényeg, hanem az, hogy pontosan azt adjuk a felhasználóknak, amire nekik szükségük van.
  • Az oldal már érvényes kulcsszavaiból válogatjuk ki azokat, amelyeknél potenciált látunk a fejlődésre. Ezt az IKP nevű KPI-vel szoktuk jelölni 🙂 Az átkattintási arányból és egyéb paraméterekből határozza meg, hogy érdemes e gyorsan beavatkozni a kifejezésnél.
  • A humán módszer: a kulcsszókutatás során az analitikai eszközök rengeteg javaslatot adnak, azonban semmi sem helyettesíti a jó öreg való világban való kutakodást. Ennek az alapja lehet tematikus magazinok átfutása, egy-egy User Story készítése, vagy akár egy kapcsolódó helyszínen kihelyezett hirdetőtábla áttekintése is.

 

A kulcsszókutatás eszközei

A kulcsszókutatás során öt online szoftvert szoktunk használni.

  • Google Kulcsszótervező: ingyenesen hozzáférhető eszköz bárki számára, aki rendelkezik egy Google fiókkal. A Google Ads online hirdetési rendszer részét képezi, azonban SEO célokra is remekül alkalmazható. Volumenértékei befektetés nélkül csak intervallumok (például 100 és 1000 kereső), illetve versenyértékei is a Google Ads hirdetésekre vonatkoznak. Mégis miért hasznos? Mert az adatok közvetlenül a Google-től jönnek, és a hirdetési verseny elárulja, hogy a versenytársaid mennyire érdekeltek az adott kulcsszóban. A versenynél két érték is lehet: egy számosított forma, illetve egy szöveges: alacsony, közepes vagy magas.
  • Google Search Console: ipari mennyiségű adatig ingyenesen használható eszköz, amellyel az oldaladon lévő kulcsszóállomány helyzetét tudod felmérni, illetve folyamatosan nyomon követni. Hozzá kapcsolódó eszköz a Google Analytics.
  • Übersuggest: ez egy ingyenes SEO analitikai eszköz, amely segítségével kulcsszó-, weboldal- és linkhálózat elemzéseket is végezhetsz. Sok a becslésjellegű adat magyar vonatkozásban, viszont ingyenes, folyamatosan fejlődik és Neil Patel áll mögötte, aki a SEO és az online marketing egyik népszerű szakembere.
  • SEMRush: SEO, közösségi média, kontent, minden, ami web. Sokrétű, fejlett és folyamatosan frissülő szoftver, ami ingyenesen is használható, viszont akkor eléggé korlátozott. Kisebb blogoknál vagy oldalaknál így is használható, de több vagy nagyobb projekteknél mindenféleképpen kell az előfizetés.
  • SEO PowerSuite: letölthető programcsomag a Link-Assistant.com -tól. Az ingyenes alapverziója szintén eléggé korlátozott, fizetősben nagyon erős eszköz.
Hasznos volt ez számodra?
Dislike 0 0 személy 0 szavazatból hasznosnak találta ezt a leírást. Mi a te véleményed?
Ennyien néztétek már meg: 12

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..