Mi az a long-tail kulcsszó?

Olvasási idő: 1 perc

A long-tail (hosszú farok), alapvetően közgazdasági fogalom, mely elterjedt a keresőoptimalizálás fogalmai között is.

A piac általában azokat a kulcsszavakat célozza, melyeknek jellemzően nagy a keresési volumenjük és általában valamilyen általános igényt fejeznek ki.

Pl. Dugulás elhárítás, asztalos, tetőjavítás.

Így több embert lehet elérni organikusan, azonban ebből eredően többen is versenyeznek ezekre a kifejezésekre. Ezért több embert érhetünk el, viszont drágábban.

Nézzük mi a helyzet a long-tail-lel.

A long-tail kulcsszavak esetén jellemzően kevesebb az elérés, azonban az sokkal specifikusabb.

Long-tail kulcsszó lehet például a toronyfestés, bükkfa szék, vagy a csőgörény vásárlás kifejezés is (nem vizsgáltuk, ha pontosat szeretnél keress meg). Ezeket a kifejezéseket tehát kevesebben keresik, viszont van rájuk kereslet. Az ügyfél elérése olcsóbb!

Mi nem long-tail?

Sokan összekeverik a hosszú kulcskifejezéseket a long-tail-lel. A long-tail lehet hosszú kifejezés, mint pl egy kérdés, de a hosszú, több szóból álló kifejezés még önmagában nem long-tail.

Hasznos volt ez számodra?
Dislike 0 1 személy 1 szavazatból hasznosnak találta ezt a leírást. Mi a te véleményed?
Ennyien néztétek már meg: 33

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..