Mi az IKP (ITZEN KEYWORD PERFORMANCE) mutató?

Az IKP egy az ITZen SEO projektjeihez használt mutatószám, mely a Google Search Console adatai alapján kerül számításra. 

Mi az IKP mutató célja?

A mutató azt hivatott megmutatni, hogy a vizsgált weboldal kulcsszókészletében melyik kifejzésnek mekkora a potenciálja egy vizsgált időszakot illetően.

A mutatószám tehát minden egyes kulcsszóra megállapítható, a megjelenési statisztikákból kinyert adatok alapján. Így könnyen kiszűrhetjük egy több száz soros kulcsszólistából a long-tail-eket, vagy a könnyen jó pozícióba emelhetőeket.

A mutatószám alapvetően az 10. pozíció feletti elhelyezkedés esetén bizonyul hasznosnak. Ennek az oka annyi, hogy itt következtetni tudunk csak adatokra, míg egy stabil első oldalas kulcsszónál ez sokkal többet jelent.

Példák az IKP mutatóra

Tegyük fel, hogy a vizsgált oldal az adott időszakban:

  • 264 alkalommal jelent meg a keresőben
  • Átlagosan a 12,08-as pozícióban
  • ez 3 kattintást eredményez

A mutatónk ebben az esetben 12756

Egy másik kulcsszó esetében a számok a következők:

  • 21 megjelenés
  • 11,14 az átlagos kulcsszópozíció
  • nincs kattintás

Ebben az esetben a mutató 234

IKP (ITZen KeyWord Performance) példa

Vagyis az első esetben vizsgált kulcsszó jóval nagyobb potenciált rejt, mint társa.

A fenti képen látható egy 3. eset is, ahol a megjelenés minimális, de tény. A jelenlegi összehasonlításban azonban elenyésző a szerepe.

Ez azonban mindössze annyit jelent, hogy az adott kulcsszókészletben vannak nagyobb potenciált rejtő kifejezések is. Egy más típusú oldal esetben elképzelhető hogy pont ez a 200 feletti érték hozza a legnagyobb potenciált. Ez, mint minden mutatószám a keresőoptimalizálásban, piac és volumenfüggő.

Vannak weboldalak, ahol havi 50 célzott látogató is hatalmas értéket képvisel, de van ahol ugyanilyen mértékű eredményhez 100.000 látogató kell havonta.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés