Mik azok a dolgok amiket bele kell rakni 2018-ban egy versenyképes webshop-ba

Mik azok a dolgok amiket szerinted bele kell rakni 2018-ban egy versenyképes webshop-ba? Mik a kihagyhatatlan dolgok ma? A kérdés nehéz, de a válasz sem egyszerűbb.

Webshop motor

Egy jól működő webáruház nagyon összetett folyamatokat kell hogy ellásson. Sokféle megoldás létezik, az üzemeltetési költségeik és a megbízhatóságuk szerinti sorrendben:

  • WordPress – WooCommerce alapú webshop
  • Kifejezett Webshop motorok is léteznek (Pl. OpenCart, PrestaShop, Magento)
  • Webáruház szolgáltatókban is bővelkedünk (Pl. ShopRenter)
  • Vagy fejleszthetünk ezektől teljesen eltérőt egyedi rendszert is

A kész rendszerek általában tartalmaznak minden technikai alapkövetelményt, vagy módot azok megvalósításához. Egy WooCommerce alapú rendszer is ellátja a folyamatok támogatását, és viszonylag hatékonyak is lehetünk vele, de komolyabb célok megvalósításához egyre több egyedi igényt akarunk majd megvalósítani, ami egyre inkább az egyedi fejlesztés felé fogja billenteni a mérleget.

Dolgozunk több WooCommerce alapú webáruházzal is, ahol a forgalom növekedésével egy időben növekszik a hibaelhárításra fordított idő, erre fel kell készülni ha ezt a megoldást választjuk.

Webanalitika

Mérni-Mérni-Mérni! Az eladáshoz tisztában kell lennünk néhány dologgal. Figyelnünk kell a forgalmunkat, elemezni kell ki, mit csinál a weboldalon. Meg kell tudnuk határozni az analitikák alapján azt, ha valahol hiba keletkezik a rendszerben.

Erre azért is van szükség, mert minél összetettebb egy rendszer (márpedig egy webshop azért tud összetett lenni), annál nehezebb ellenőrizni a funkcionalitását.

Az analitika azonban inkább az üzleti folyamatok, az eladások profittá alakítása és a marketing miatt fontos. Tehát figyelnünk kell mindenre is. Illetve egy megbízható analitikai szakembert is érdemes bevonni.

Marketing

Honnan jön a vevőd? Miért jön hozzád? Miért marad ott? Miért vásárolna pont tőled? Az online marketing talán fontosabb mint maga a rendszer (de azért ezt ne csépeljük el).

2018-ban a hirdetési költségek egyre magasabbá váltak azáltal, hogy egyre többen kezdenek hirdetni. Tehát ha most kezded sokkal nehezebb lesz elindulnod mint 2 évvel ezelőtt lett volna. De még mindig könnyebb mint 2020-ban lesz.

Az Online marketingben azonban eszközök tömkelege áll a rendelkezésedre.

Ha nem akarsz az árversenyben részt venni, akkor keresőoptimalizálhatsz is, sőt egy versenyképes webshop a forgalmának jelentősebb részét az organikus forgalomból kapja (a másikat meg hirdetésből).

Jogi dolgok

GDPR, ÁSZF és hasonló mozaikszavak amelyektől mindenki tart egy kicsit. Márpedig, a webáruházat szeretnél akkor meg kell barátkoznod velük. Ne a fejlesztőtől várd el, hogy megcsinálja ezeket, legalábbis ne útmutatás nélkül.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés