A keresőbarát URL ma már alapvető követelmény, valójában nem is kellene már erről beszélni. A legtöbb tartalomkezelő rendszer (a WordPress is), alapvetően tartalmazza már ezt a beállítást. A továbbiakban ezt járjuk körbe.
A keresőoptimalizált (szép URL) követelményei
- Könnyen olvasható
- Rövid, de nem az olvashatóság kárára
- Egyszerű, logikus struktúra
- Felesleges speciális karakterektől mentes
- Szavak elválasztása egységes karakterrel történik a teljes url-ben (általában kötőjel)
Mi az URL?
Az URL nem más, mint a weboldalad címe, azaz egy elérési útvonal. Ha a domain-ed az itzen.hu lenne, akkor ezt beírva a böngészőbe (tehát nem a keresőbe) az ITZen weboldalának főoldalát érnéd el.
Ha azonban a weboldal készítés aloldalt szeretnéd elérni akkor a https://itzen.hu/weboldal-keszites útvonalat kell használnod.
Tehát minden egyes aloldalad, különálló elérési útvonalat URL-t kap a weboldal fejlesztése során.
Milyen a nem szép URL?
Egy aloldal címének meghatározása többféleképpen történhet, tipikusan nem szép URL a következő:
itzen.hu/index.php?page=123
Ez nehezen olvasható, és nem tudunk következtetni a tartalmára.
Miért keresőbarát a szép url?
Az itzen.hu/weboldal-keszites url olvasásakor nem csak te, mint látogató kapsz már egy előzetes tippet arról milyen oldal is fog betöltődni, de ez tartalmaz egy kulcsszót is (weboldal készítés) amit a Google algoritmusa figyelembe vesz.
Hogyan állíthatok be Mobile Friendly URL-t a WordPress-ben?
A WordPress adminisztrációs felületére bejelentkezve a Beállítások>> Közvetlen hivatkozások menüponton belül találod az ide vonatkozó beállításokat.