Milyen tényezők befolyásolják egy weboldal pozícióját a Google-ben?

Olvasási idő: 2 perc

Jelen cikk nem tekintető teljes útmutatónak. Inkább amolyan felületes áttekintés azoknak akik valamilyen módon keresőoptimalizálással szeretnének foglalkozni.

Tehát itt egy szempontrendszer látható azokról a jelekről, amik a keresőnek (elsősorban a Google keresőjének) fontosak.

Linkerő

Az egyik legfontosabb jelzésnek tekinthető a mai napig.

A lényeg az, hogy minél több témában releváns, erős oldal hivatkozik egy weboldalra, az annál több előnyhöz jut a találati listákon.

A linképítés azonban az egyik legnehezebb része is a SEO-nak, főként ha jól akarod csinálni.

Nem mindegy azonban ki és milyen módon hivatkozik egy weboldalra, már a linkelés módja is különböző hatásokat válthat ki.

Tartalom

Itt a weboldalon lévő információk egészére és azok összefüggéseire is gondolni kell.

  • Szöveges tartalmak hossza, összetettsége
  • Egyértelműen meghatározható e minden aloldal szerepe (kulcsszó egyértelműen társítható e hozzá)
  • A menüpontok elnevezései
  • Az oldalon belüli hivatkozások
  • Milyen külső oldalakra hivatkozik az oldal
Még olyan tényezők is befolyásolhatják egy oldal elbírálását, hogy van-e kapcsolat oldal, vagy adatkezelési szabályzat!

A tartalom hasonlóan összetett téma mint a linképítés, tudni kell jól csinálni!

Meta adatok

Ez a téma sorolható a Tartalmi és a Technikai jellegű fejlesztések közé is, úgyhogy különb szót érdemel. Meta adatok közé tartozik például a meta leírás, de ezen felül még sok más ide sorolandó, a látogató számára nem látható adat is megjelenik.

Meta adatként jelenik meg a weboldalunk forráskódjában:

  • nyelvre vonatkozó adatok
  • közösségi média által használt információk
  • a struktúrált adatok (például az értékelések, vagy egy webáruház termékeinek adatai)
  • és sorolhatnánk még

Technikai felépítés

Nem elhanyagolható a weboldal működést érintő kérdések tisztázása sem. Egy weboldal fejlesztési munkálatai nem feltétlenül jelentik azt hogy a weboldal marketingcélokra is megfelelő lesz.

Ha a keresőoptimalizálás irányába mozdulunk el, akkor mindenképpen rendbe kell tennünk a következő dolgokat:

  • Oldalbetöltési sebesség
  • URL-ek felépítése
  • UX szempontok, kezelhetőség
  • Reszponzivitás
  • Szabványos működés, és kötelező fájlok (pl. robots.txt, sitemap.xml)

A keresőpozíciók erősítése során a legkisebb hangsúlyt szokta a technikai terület kapni, de ez nem jelenti hogy kevésbé fontos.

Mivel kell foglalkoznom, ha keresőoptimalizálni szeretnék?

Mindegyik területtel, és mindig igazodni kell a kereső algoritmusának változásához. Nem egyszerű mindegyik területet kézben tartani, de van rá megoldás, méghozzá a szakértői segítség bevonása.

Hasznos volt ez számodra?
Dislike 0 0 személy 0 szavazatból hasznosnak találta ezt a leírást. Mi a te véleményed?
Ennyien néztétek már meg: 39

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..